Description
Książka skierowana jest do nauczycieli języka polskiego, zawiera zbiór 30 scenariuszy z kartami pracy czy prezentacjami. Dodatkowo, przy każdej epoce, znajduje się sprawdzian (można go zastosować również jako ćwiczenie lub pracę domową) i podsumowanie do matury – z zaznaczonymi nawiązaniami z innych okresów literackich. W sprawdzianach dominują pytania otwarte i raczej problemowe – zawsze po to, by zmotywować ucznia do samodzielnego myślenia. Z drugiej strony wprowadzono także typowe egzaminacyjne tabele i formuły pytań, by uczeń mógł przećwiczyć taki sposób sprawdzania wiedzy. Treść ich podporządkowana jest naczelnej zasadzie – doskonaleniu umiejętności wnioskowania.Większość kart pracy zawiera pytania do tekstów poetyckich i nawiązujących – z innej epoki – ewentualnie dzieła sztuki korespondującego z nimi. Właśnie tekst poetycki dominuje w książce, bo ten sprawia uczniom największe problemy i po nim nauczyciel może być przewodnikiem. To właśnie w tekście poetyckim – niuansowym, wielowymiarowym, subtelnym i metaforycznym – zawarta jest mądrość pokoleń; ich przemyślenia – odwieczne prawdy, wartości dla nas ważne. Zobacz: https://arik.pl/pl/p/Metodyka-nauczania-jezyka-polskiego-i-konspekty-zajec-w-klasach-IV-VIII.-Poradnik-dla-nauczycieli/12138 Spis treści:Zamiast wstępuDział I. SCENARIUSZE – MATERIAŁ POWTÓRZENIOWYANALIZA I INTERPRETACJA – scenariusze lekcjiTemat 1: Analiza i interpretacja tekstu literackiego – ćwiczenia warsztatoweMITOLOGIA – scenariusze lekcjiTemat 2: Syzyf – rozważania o ludzkiej egzystencjiTemat 3: Prometeusz – jednostka wyjątkowaTemat 4: Wierzenia starożytnych Greków w życie pozagrobowe i sposoby funkcjonowania motywów mitologicznych w literaturzePodsumowaniaFRAZEOLOGIA MITOLOGICZNAScenariusz szkolnego konkursu mitologicznegoMit – mitologia – powtórzenie do maturyANTYK – scenariusze lekcjiTemat 5: Homer – PrzesłaniaTemat 6: Poezja grecka – nawiązania i kontynuacjeTemat 7: „Antygona” Sofoklesa – lekcja demokracjiTemat 8: Horacy i horacjanizmTemat 9: Rzeźba greckaPodsumowaniaANTYK (GRECJA, RZYM) – powtórzenie do maturyBIBLIA – scenariusze lekcjiTemat 10: „Kazanie na Górze” – wnioski i nawiązaniaTemat 11: „Hymn o miłości” – interpretacje i nawiązaniaTemat 12: Różne sposoby nawiązywania do „Apokalipsy św. Jana” w tekstach kulturyTemat 13: Motyw przemijania i marności w „Księdze Koheleta”PodsumowaniaFRAZEOLOGIA BIBLIJNABIBLIA – powtórzenie do maturyŚREDNIOWIECZE – scenariusze lekcjiTemat 14: Katedra gotycka jako tekst kultury – alegoryczne odczytania i nawiązania w różnych dziedzinach sztukiTemat 15: Św. Franciszek – nowy model świętości; franciszkanizm w tekstach kulturyTemat 16: „Dzieje Tristana i Izoldy” jako średniowieczny romansTemat 17: Motyw śmierci i jego funkcje w antyku i średniowieczu z odniesieniem do kontekstówPodsumowaniaŚREDNIOWIECZE – powtórzenie do maturyRENESANS – scenariusze lekcjiTemat 18: „Treny” J. Kochanowskiego jako cykl poetyckiTemat 19: „Odprawa posłów greckich” J. Kochanowskiego jako tragedia racjiTemat 20: Topos Arkadii w literaturze renesansuTemat 21: Analiza Pieśni IX, Ks. I (incipit: „Chcemy sobie być radzi ”) J. KochanowskiegoPodsumowaniaRENESANS – powtórzenie do maturyBAROK – scenariusze lekcjiTemat 22: Sarmatyzm jako formacja kulturowa w barokuTemat 23: Poezja kunsztowna w epoce baroku – źródła i nawiązaniaTemat 24: Emblematyka w literaturze baroku i w kontekstachTemat 25: Wizja świata, Boga i człowieka w Sonetach (I, II, IV, V) M. Sępa-SzarzyńskiegoPodsumowaniaBAROK – powtórzenie do maturyOŚWIECENIE – scenariusze lekcjiTemat 26: „Pieśń Legionów Polskich we Włoszech” Józefa Wybickiego – cechy tyrtejskie utworuTemat 27: „Hymn do miłości Ojczyzny” Ignacego Krasickiego jako pieśń patriotycznaTemat 28: Motyw utopii w literaturze oświecenia i antyutopii w późniejszych epokachTemat 29: Interpretacja porównawcza utworu barokowego i oświeceniowegoPodsumowaniaOŚWIECENIE – powtórzenie do maturyDział II. SPRAWDZIANY I ODPOWIEDZI SPRAWDZIANYKartkówka – Wierzenia w życie pozagrobowe starożytnych Greków – grupa AKartkówka – Wierzenia w życie pozagrobowe starożytnych Greków – grupa BSprawdzian z całej mitologii – grupa ASprawdzian z całej mitologii – grupa BSprawdzian z antyku – grupa ASprawdzian z antyku – grupa BSprawdzian z Biblii – grupa ASprawdzian z Biblii – grupa BSprawdzian ze średniowiecza – grupa ASprawdzian ze średniowiecza – grupa BSprawdzian z twórczości J. Kochanowskiego – grupa ASprawdzian z twórczości J. Kochanowskiego – grupa BSprawdzian z baroku – grupa ASprawdzian z baroku – grupa BSprawdzian z oświecenia – grupa ASprawdzian z oświecenia – grupa BODPOWIEDZIOdpowiedzi do kartkówki ze scenariusza nr 4 – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu z całej mitologii – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu z antyku – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu z Biblii – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu ze średniowiecza – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu z twórczości J. Kochanowskiego – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu z baroku – grupa A i BOdpowiedzi do sprawdzianu z oświecenia – grupa A i BBibliografia
montaz umywalki, studzienka do wody, wanna 120 cm, wąż odprowadzający wodę z pralki, plafon brokatowy, syfony do umywalek łazienkowych, piła płatnica, antyrama kraków, wtyki antenowe rodzaje, biały gres, zabezpieczenia schodów przed dziećmi
yyyyy